Klient: przedsiębiorstwo usługowe specjalizujące się w tworzeniu dedykowanego oprogramowania informatycznego
Cel usługi: stworzenie długoterminowej (kompleksowej) strategii biznesowej Klienta w zakresie internacjonalizacji jego działalności
Nasze działania obejmowały:
- charakterystykę Klienta, w tym analizę jego działalności, oferty i zasobów, wskazanie usług najbardziej konkurencyjnych na rynkach zagranicznych
- analizę w zakresie wyboru rynków docelowych, w oparciu o dane dotyczące popytu oraz podaży na usługi Klienta
- charakterystykę wyselekcjonowanych rynków docelowych, z uwzględnieniem regulacji prawnych, analizy ofert konkurencji, popytu i podaży
- ustalenie celów, strategii i prognoz eksportowych
- wskazanie i uzasadnienie wyboru działań służących realizacji celów polityki eksportowej (targi, misje, konferencje, inbound marketing)
- ustalenie szacowanej wielkości kosztów niezbędnych do sfinansowania działań eksportowych
- opracowanie wstępnego harmonogramu wdrażania strategii eksportowej
Efekt naszych działań: opracowanie długoterminowej (kompleksowej) strategii biznesowej Klienta w zakresie internacjonalizacji jego działalności na rynki zagraniczne: irlandzki, niemiecki, amerykański i brytyjski